Rekrutacja - przedszkole
Zasady rekrutacji do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Nowa Brzeźnica na rok szkolny 2025/2026
- W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci urodzone w latach 2019-2022 (tj. dzieci 3-4-5 i 6-letnie) oraz dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym.
- Dzieci urodzone w 2023 r. nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dopiero po ukończeniu przez dziecko 3 lat.
- Rodzice dzieci już uczęszczających do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych składają deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2025/2026 w przedszkolu lub szkole, do której uczęszcza dziecko..(Załącznik nr 1)
- Deklarację należy złożyć w terminie do 07 lutego 2025 r. Niezłożenie deklaracji oznaczać będzie rezygnację z miejsca w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.
- Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole składają zgłoszenie dziecka dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w terminach określonych w harmonogramie. (Załącznik nr 2)
- W zgłoszeniu o przyjęcie rodzice wskazują wybrane przedszkole lub oddział przedszkolny w szkole w preferowanej kolejności. Placówka wskazana jako pierwsza to przedszkole lub oddział przedszkolny w szkole pierwszego wyboru.
- Druk zgłoszenia (Załącznik nr 3) można pobrać w sekretariacie Zespołu, w przedszkolu lub oddziałach przedszkolnych u wychowawców grup. Wypełnione zgłoszenie po podpisaniu przez obojga rodziców należy złożyć razem z dokumentami/oświadczeniami potwierdzającymi kryteria rekrutacyjne, w sekretariacie Zespołu przy ul. Kościuszki 100, w godz. 7.00 – 15.00.
- Podpisy obojga rodziców dziecka są potwierdzeniem zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych w zgłoszeniu/deklaracji.
- Gdy jeden z rodziców nie może podpisać zgłoszenia/deklaracji należy dołączyć oświadczenie wyjaśniające, dlaczego tylko jeden z rodziców go podpisuje i/lub oświadczenie, że oboje rodzice zgodnie podjęli decyzję o udziale dziecka w rekrutacji oraz uzgodnili dane zawarte w zgłoszeniu.(Art. 97 § 1. Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy – „Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obojgu rodzicom, każde z nich jest obowiązane i uprawnione do jej wykonywania; § 2. Jednakże o istotnych sprawach dziecka rodzice rozstrzygają wspólnie; w braku porozumienia między nimi rozstrzyga sąd opiekuńczy”)
- Do zgłoszenia o przyjęcie należy dołączyć dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów.
- Zgłoszenie o przyjęcie dziecka rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora Zespołu.
- Komisja ustala kolejność przyjęć na podstawie spełnianych przez kandydata kryteriów:
1) w przypadku liczby kandydatów większej niż liczba wolnych miejsc na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria określone w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe, tzw. kryteria ustawowe;
2) w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole/oddział przedszkolny w szkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone w uchwale Rady Gminy, tzw. kryteria samorządowe. - Wyniki postępowania rekrutacyjnego komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości w formie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.
- Rodzice dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają, w terminie określonym w harmonogramie, wolę zapisu dziecka pisemnie – w przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole, do którego dziecko zostało zakwalifikowane. (Załącznik nr 4)
- Dziecko zostaje przyjęte do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole, jeżeli zostało zakwalifikowane do przyjęcia i rodzice potwierdzili wolę zapisu. Komisja podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole.
- Rodzice dzieci, które nie zostały przyjęte, mogą:
1) wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do przedszkola - w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych;
2) po otrzymaniu uzasadnienia wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
08.11.2024 - Zaktualizowano kalendarz wydarzeń.
Do przeglądania strony zalecamy
przeglądarkę Mozilla Firefox
oraz rozdzielczość ekranu 1024x768
lub wyższą.
Administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów oraz zdjęcia publikowane przez redaktorów strony.