Uroczyste pasowanie na ucznia klasy pierwszej Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej 105 Rocznica Odzyskania Niepodległości przez Polskę Do Hymnu! Szkoła Filialna w Dworszowicach Kościelnych

Morze to otwarta księga... (dzień pierwszy)

Drukuj
Lidia Taranek Kategoria: PSP w Nowej Brzeźnicy
Opublikowano: 31 maja 2015 Odsłony: 2495

b_507_380_16777215_00_images_aktualnosci2014-15_sp2015-05-31_01.JPG

"morze to otwarta księga
codziennie pisze nowe rozdziały
na złotym piasku maluje obrazy
poranną ciszą koi - kołysze
daje wytchnienie
inspiruje..."

W dniach 24 - 30 maja 2015 roku, 30 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Nowej Brzeźnicy miało okazję atrakcyjnie spędzić czas nad morzem w miejscowości Chłapowo. Opiekę sprawowali: Lidia Taranek, Karolina Kmieć, Marcin Kmieć, Zofia Płaczek, Agnieszka Morga, pielęgniarka pani Mariola oraz kierowca - pan Łukasz. Mieszkaliśmy w ośrodku wczasowym "Domowa Przystań". Posiłki przygotowywali dla nas  gospodarze w "Lazurowym Zajeździe".

Dzień pierwszy - poniedziałek - 25.05.2015 r.

Po bezpiecznej, całonocnej podróży dotarliśmy do małej, ale przepięknej miejscowości Chłapowo. Tam czekały już na nas wygodne kwatery, a sympatyczny właściciel przywitał nas z uśmiechem. Po zakwaterowaniu i pysznym śniadaniu wyruszyliśmy na spotkanie z Morzem Bałtyckim. Na plaży powitało nas słońce, ciepły piasek łaskoczący nasze stopy i łagodne fale spokojnego morza delikatnie uderzające o brzeg. Uczestników wycieczki ogarnął błogi spokój. Wszystkimi zmysłami chłonęliśmy bezmiar piękna otaczającej nas przyrody. Plażą ruszyliśmy w kierunku Władysławowa i  portu rybackiego. Pokonaliśmy odległość 3,3 km w jedną stronę.

W porcie mogliśmy poczuć zapach świeżo złowionych ryb oraz przyjrzeć się z bliska kutrom rybackim. Następnie przeszliśmy w głąb lądu i ślicznymi uliczkami Władysławowa dotarliśmy do Alei Gwiazd Sportu, która w sposób szczególny honoruje zasłużonych dla sportu, pokazuje i przybliża sylwetki ludzi ciężkiej pracy, talentu i międzynarodowych sukcesów sportowych. Aleja jest zwierciadłem ponad stuletniej historii polskiego sportu. Z tego miejsca udaliśmy się w kierunku Ośrodka Sportowego w Cetniewie, gdzie mogliśmy zobaczyć jak trenują zawodowi sportowcy.

Zmęczeni długim spacerem odpoczęliśmy na placu zabaw, przygotowanym przez ten ośrodek, specjalnie dla dzieci. Pomimo, że byliśmy zmęczeni długą podróżą i dalekim spacerem to po obiedzie wyruszyliśmy na plażę. Zabraliśmy ze sobą sprzęt sportowy i koce. Na plaży uczniowie brali udział w konkursie na proporzec drużyny, wykonany z dostępnych im materiałów, najzabawniejsze hasło napisane stopami na piasku oraz w rozgrywkach drużynowych w zbijaka. Dzieci emanowały entuzjazmem, dobrym humorem oraz niespożytą energią. Z plaży przeszliśmy prosto na kolację, gdzie z tarasu widokowego, umieszczonego na piętrze restauracji, mogliśmy podziwiać zachód słońca. Następne godziny upłynęły w miłej atmosferze na rozpakowywaniu bagaży oraz "pogaduchach" do późnych godzin wieczornych.

Ciąg dalszy nastąpi...

>> GALERIA ZDJĘĆ - DZIEŃ PIERWSZY <<

19.02.2023 - Zaktualizowano dział "Rekrutacja"
Do przeglądania strony zalecamy przeglądarkę Mozilla Firefox oraz rozdzielczość ekranu 1024x768 lub wyższą. Administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów oraz zdjęcia publikowane przez redaktorów strony.