Uroczyste pasowanie na ucznia klasy pierwszej Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej 105 Rocznica Odzyskania Niepodległości przez Polskę Do Hymnu! Szkoła Filialna w Dworszowicach Kościelnych

Wycieczka do Zakopanego

Drukuj
Lidia Taranek Kategoria: PSP w Nowej Brzeźnicy
Opublikowano: 02 lipca 2016 Odsłony: 2186

"Podróżować, doznawać wrażeń i uczyć się - znaczy żyć."
Szerpa Tenzing

W górach musisz wykonać pewien wysiłek bez zapłaty. Jest to mistyka, szukanie czegoś wyjątkowego. Bo w górach nie ma granic, tam się szuka wolności. Są elementy rywalizacji, ale rywalizacji z wyznaczonym celem, z własnymi słabościami, zmęczeniem i lękami, a nie z przeciwnikiem. Nie każdego na to stać, nie każdemu się chce. A samo przebywanie w górach łagodzi, eliminuje agresję, wyzwala wyobraźnię.

Wycieczka do Zakopanego klas szóstych, która odbyła się w dniach 06-08 czerwca 2016r była nie tylko podsumowaniem nauki w naszej szkole, ale również okazją do wspólnego spędzenia czasu, zacieśnienia przyjaźni, wspomnień z chwil spędzonych razem. Uczniowie poznawali tradycję, kulturę i historię regionu podhalańskiego, podziwiali walory krajobrazu górskiego, uwrażliwiali się na piękno przyrody. Naszą przygodę z górami zaczęliśmy od Gubałówki. Widoki jakie rozpostarły się przed naszymi oczyma, zaparły dech w piersiach. Atrakcją z której skorzystali nasi uczniowie był tor saneczkowy. Po zejściu z Gubałówki udaliśmy się do domu, który stoi do góry nogami, a następnie na kwaterę do Białego Dunajca. Drugi dzień wycieczki - to spacer w kierunku Morskiego Oka. Po drodze mieliśmy możliwość podziwiania Wodogrzmotów Mickiewicza. Zeszliśmy również do Doliny Roztoki, gdzie mogliśmy odpocząć i nabrać sił na dalszą wędrówkę. Dzień zakończył się spacerem po Krupówkach. "Gorący Potok", to baseny termalne w Tatrach z naturalną wodą siarkową. Tam udaliśmy się po śniadaniu w kolejnym dniu naszej wycieczki. Wszystkie niecki basenowe znajdują się pod gołym niebem, w każdej z nich znajduje się woda geotermalna co sprawia, że ma ona walory zarówno relaksujące jak i lecznicze. Znajdują się tu również sauny, zjeżdżalnie wodne, park linowy, boiska do gry w piłkę. Teren ma również miejsca odpoczynku i gastronomii. Jest mnóstwo zieleni. Uczestnicy naszej wycieczki byli zachwyceni. Kolejną atrakcją tego dnia był wjazd na Wielką Krokiew. Z platformy widokowej na jej szczycie mogliśmy podziwiać panoramę Zakopanego. To nie koniec atrakcji tego dnia. Wieczorem gospodarze ugościli nas pysznymi daniami z grilla oraz przymknęli oko na dość głośne tańce podczas dyskoteki. Ostatni dzień wycieczki był wyjątkowo trudny dla uczestników naszej wycieczki. Zmęczeni wysiłkiem poprzednich dni oraz niewyspani po nocnych harcach, pokonali swoje słabości przemierzając Dolinę Kościeliską. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej - votum wdzięczności górali za ocalenie Ojca Świętego, Jana Pawła II.

Wszystko co dobre szybko się kończy. Nasza przygoda z górami również dobiegła końca.
Dziękujemy:

• naturze - za pogodę bez deszczu
  • gospodarzom pensjonatu "Na Równi" w Białym Dunajcu - za gościnę, wyrozumiałość i ciepłe przyjęcie
  • szóstoklasistom - za dobrą zabawę
  • kierowcy - za bezpieczną jazdę
  • kierownikowi wycieczki pani Grażynie Suskiej - za zorganizowanie i poprowadzenie wycieczki
  • opiekunom: pani Agnieszce Kozińskiej, Joannie Krukowskiej i Lidii Taranek

>> GALERIA ZDJĘĆ <<

19.02.2023 - Zaktualizowano dział "Rekrutacja"
Do przeglądania strony zalecamy przeglądarkę Mozilla Firefox oraz rozdzielczość ekranu 1024x768 lub wyższą. Administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów oraz zdjęcia publikowane przez redaktorów strony.